Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

29. marts 2013

Produktive dage

Så har jeg endnu en gang nydt godt af Kirsten og Prebens gæstfrihed - denne gang endda i næsten 4 dage!

Vi startede symaskinerne mandag omkring middagstid, og så kørte de - kun afbrudt af nætterne - lige til torsdag middag, hvor Kirsten og Preben kørte mig og alt mit grej hjem igen.

Mandag aften var jeg inviteret med til Kirstens sygruppe. Karina har ikke plads til så mange symaskiner, så vi kunne udelukkende udelukkende sy i hånden Jeg havde dog ikke noget håndsyning med, så jeg måtte lige en tur i Kirstens gemmer. Dette er, hvad jeg nåede den aften - starten på en lille brødserviet i påskefarver:


Onsdag aften kom Karina og hendes mor så ud til os med deres symaskiner. Karina havde på messen i Middelfart lært teknikken til en snedig, maskinsyet blok. Den arbejde de tre så på, mens jeg fortsatte med det, jeg havde gang i. Næste dag, fik jeg selv lyst til prøve, og det kom der denne fine blok ud af. Den blok bliver vist mit næste tæppeprojekt:


Her arbejder Karina intens på at få sin mors symaskine til at opføre sig korrekt:


Det var meningen, jeg skulle have et slumretæppe syet helt færdigt, men da alle blokke var syet sammen, syntes jeg, det var for lille, så der måtte lige et par rækker mere på. Jeg havde dog ikke fået alt stoffet med hjemme
fra, så det kunne jeg ikke sy færdigt alligevel. Jeg vil ikke vise tæppet endnu, da det er en gave, men her er lige et lille pip:


Heldigvis havde jeg medbragt mønster og stof til et sengetæppe, jeg skal sy til min bedre halvdel, så det fik jeg godt gang i. Jeg fik også syet hanke til min Red Brolly Taske, som har ligget klar til montering længe:


Vi fik sandelig også prøvet at sy crazy regnerulle-patchwork. Her viser Kirsten både min og sin egen strimmel:


Det er en rigtig sjov og spændende teknik til smårester, så det vil jeg helt sikkert arbejde videre med.

Kirsten er jo lidt af en storproducent, så her er, hvad hun fik kreeret - 10 blokke:


Afprøvning af nyt legetøj - sådan en cirkelting til symaskinen:


Færdigsyning af blokke og oplægning af et tæppe i cowboystoffer:


Hun fik også syet 8 søde små mug rugs:


- og et sakseetui:


Disse her bagte Kirsten lige en morgen, hvor vi andre stadig snuede under den varme dyne:


Hvor er vi dog priviligerede at kunne mødes på denne måde omkring vores skønne hobby! Tak til Kirsten og Preben for deres store gæstfrihed, og jeg glæder mig allerede til næste gang, vi finder på at sy flere dage i træk, uden at skulle tænke på andre pligter! Det er bare så utroligt inspirerende at arbejde sammen med andre i stedet for at sidde alene hjemme i sit eget lille univers. Jeg bobler stadig indeni af energi til at arbejde videre på mine projekter!

2 kommentarer:

  1. Selv tak, Annelise.
    Det blev til nogle skønne dage.
    Kom snart igen.
    Knus og God Påske

    SvarSlet
  2. Du milde, hvor har I været flittige og hvor er det nogen skønne ting i har fået lavet. Ja, det er altid dejligt at besøge Kirsten og Preben, men heldigvis er Danmark et lille land.
    Knus fra Esther

    SvarSlet