Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

29. februar 2012

Marathonsyning og besøg hos Bali Quilt

Mandag formiddag mødtes vi 5 piger fra Fyngruppen hos Lone, hvor vi startede med en lækker brunch:

Herefter blev stuen taget i brug som systue, og så gik vi ellers i gang med vore forskellige projekter.

Efter en let frokost, kørte vi en tur over Storebæltsbroen til Bali Quilt i Korsør, hvor der blev kigget, snakket og købt nogle af Lailas fine stoffer samt lidt godt tilbehør:

Laila i sin butik
Mætte af indtryk og med indkøbsposerne godt fyldte, vendte vi igen hjem til Fyn for at fortsætte med vores egentlig formål, nemlig at sy:

Mette dybt koncentreret ved fru Pfaff
Hvad mon de to "svigermødre" pønser på?
Vi skulle selvfølgelig også have aftensmad, og her havde Lone fremtryllet en dejlig Moussaka, og vi fortsatte med at sy til hen på aftenen, hvor vi kørte hver til sit - dvs. Kirsten og jeg kørte hjem til os, idet hun skulle bo og sy hos mig et par dage.

Vi fik vores stue "ommøbleret" til systue, så min bedre halvdel tilbragte en stor del af tiden i sit eget "legeværelse", da han vist ikke følte sig helt hjemme i de "nye" omgivelser.

Min stue omdannet til systue
Vi syede og syede, og da vi havde spist aftensmad, skulle stuen hurtigt ryddes, idet jeg havde været så letsindig og melde mig som værtinde til et Tupperwareparty!


Det blev nu en ret hyggelig aften, hvor der da også blev handlet en smule. Nu var vi efterhånden godt fyldt op med indtryk og ret så trætte. Kirstens forkølelse blev værre og værre, og efter en nats søvn, var det så meningen, at vi igen ville sy et par timer, men Kirsten havde det rigtig dårligt og valgte i stedet for at køre hjem i til sin seng. God bedring Kirsten!

Det var et par fantastiske dage i patchworkens tegn, og hvor får man dog lavet en masse, når man udelukkende kan koncentrere sig om at sy.

Jeg blev næsten færdig med en top til et slumretæppe. Det er dog endnu en hemmelighed, så der bliver ikke vist noget, før det er færdigt og afleveret til rette vedkommende!

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtigt ud til I alle har hygget jer :-) Er meget spændt på sat se dit færdige tæppe, når det er blevet givet til den glade modtager.

    SvarSlet
  2. Det har været hygge så det batter, synd Kirsten blev syg.
    Knus Esther

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at have været et par hyggelige dage. Altid dejlig med nogle dage til fordybelse

    SvarSlet