Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

11. februar 2012

Vinterbadning når det er bedst

Efter en lang periode, hvor jeg ikke har været i vandet, syntes jeg efterhånden, at nu kunne det være nok med den forkølelse, så i dag måtte det briste eller bære.

Der har i et godt stykke tid været is i vandet, så jeg skulle jo gerne nå at bade i det, inden isen forsvinder igen - og det gør den lige så snart, vinden går i vest. Det nåede jeg så endelig i dag - først en lille snak og lidt til halsen med de andre i omklædningsrummet. Herefter en tur i saunaen, og endelig ud i grødisen.

Det er en vildt fantastisk oplevelse! Så forstår man bedre, hvorfor flere og flere vælger at vinterbade! Jeg har før prøvet at bade mellem isflager, men det er første gang, hvor der var grødis helt ned til bunden, og store isflager, der sejlede rundt omkring én.

Her lige et lille kig langs med stranden mod vores sommerbro:


En anden sjov oplevelse ved at bade i grødis er, at det ikke føles nær så koldt, som vandet alene. Det prikler på huden, så det føles som at bade i danskvand! Pudsig fornemmelse og en god grund mere til at vinterbade! Det er bare SÅ fedt!

7 kommentarer:

  1. Jeg forstår det ikke, Annelise.
    Overhovedet ikke;-)

    Pjat - men altså... det er simpelthen det værste man kan tænke på eller gøre når man har leddegigt - dyppe kadaveret i kulde og is. UHA du er bare sej!

    SvarSlet
  2. Ej Annelise hvor ser det bare så dejligt ud.
    Jeg ville ønske jeg havde modet til at bade i grødisen....

    SvarSlet
  3. Det er vildt. Du er en sej Quinde.
    God søndag
    Knus Kirsten

    SvarSlet
  4. Hvor er det sej at bade i den kulde. Jeg er så vandskræk, at jeg kun bader under bruseren.

    SvarSlet
  5. Ja, jeg syntes også du er hammer sej. Men jeg kan hverken lide savne eller koldt vand, så nøjes med at beundre dig for at være en ægte viking :-)

    SvarSlet
  6. Brrrr.... bare ved tanken, du er altså supersej, undeligt,men det skal nok være godt for forkølelsen, især det med sauna og en lille en.
    Knus Esther

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor er du sej - jeg er fuld af beundring

    knus Jette

    SvarSlet