Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

16. juni 2010

Enestående udstilling!

Tirsdag eftermiddag tog vi 10 damer fra Danehofquilterne til Nordfyn, nærmere betegnet til Kunstgården i Skovby for at se en udstilling med quilt, patchwork og applikering af quiltekunstneren fra Rudkøbing, Eva Johansen.

Jeg skal love for, vi fik valuta for pengene! Eva Johansen quilts er håndværksmæssigt enestående. Hendes applikationer er fantastisk detaljerede, hendes farvesammensætninger er utroligt harmoniske og hun quilter, så man tror, det er løgn.

Her er et lille udsnit af de udstillede værker, og se hvor forskellige de er. Se flere på hendes hjemmeside:


Alle Eva Johansens værker er udstillet på førstesalen, og i underetagen finder man et eldorado af unikt kunsthåndværk. Her er alt fra glaskunst, keramik, beklædning, malerier og meget, meget mere.

Her kommer et par fotos fra den afdeling:


- og så var der lige disse fire dejlige damer, som slet ikke var til at stå for:


Vi sluttede eftermiddagen i Kunstgårdens café med en kop kaffe og et stykke kage. Nogle af os valgte belgiske vafler med is.

Jeg tror, vi alle vendte hjem med masser af ideer og inspiration til nye projekter!

2 kommentarer:

  1. Hold da op nogle smukke tæpper - især dem med fuglene er jeg vild med.
    Rigtig god weekend
    Jette

    SvarSlet
  2. Jeg håber, at jeg når at komme over og se udstillingen før den slutter.
    Hilsen Esther

    SvarSlet