Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

8. maj 2011

Sengetæppet til min søster

Nu er alle stofferne skåret ud til de 108 blokke, jeg skal sy til det sort/hvide sengetæppe, min søster skal have, når hun om ca. 1½ år fylder 60.

Som jeg har nævnt før, skal tæppet håndsys over pap, så der er et stykke vej.

Der mangler dog det røde stof til midterfeltet, som min søster selv skal vælge for at være sikker på, farven er den rigtige.


Min søster har selv valgt mønsteret, som findes som gratismønster her. Det skal nok blive flot, og jeg glæder mig rigtig meget, til den dag, jeg kan aflevere det færdige tæppe.

Jeg har så også lige et par andre projekter, jeg hurtigst muligt skal have færdige:

Jeg mangler at quilte felterne på ca. ½ slumretæppe, en veninde skal have i fødselsdagsgave, når hun den 23. juni fylder 50. Det skal jeg nu nok nå, selv om det er håndquiltning.
Et hjerte i silkebåndsbroderi, som jeg har lovet at sy for min veninde. Den skal bruges til midterfelt på et barnevognstæppe til hendes datter.
Jeg skal desuden have syet 6 stk. sort/hvide dækkeservietter i Stack'n Wack samt en brødkurv, der passer til. Jeg mangler lige at købe volumenvlies til servietterne og vlieseline til de sekskanter, brødkurven skal sys af.

3 kommentarer:

  1. Hold da op, så ved du godt hvad du skal lave, det bliver rigtig flot, det er jeg sikker på, det er lige mig, men skal midterstykket være i andre farver???
    Inge

    SvarSlet
  2. Ja, Inge, det skal være rødt.
    Jeg sætter lige et foto af mønsteret ind i mit indlæg.

    SvarSlet
  3. Nå, det lykkedes ikke lige, men klik på linket, og se blokken.

    SvarSlet