Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

25. september 2011

Paradisæblegelé og rødbeder

Så fik jeg endelig fremstillet geléen af de 10 kg paradisæbler, der blev plukket i sidste uge! Det gav 6 l saft og af saften en hulens masse glas færdig gelé!

Jeg havde slet ikke syltetøjsglas nok, så alt, hvad jeg kunne grave frem af prøveglas fra ølsmagninger samt små vandglas, måtte også tages i brug:


Sideløbende fik jeg syltet et stort glas rødbeder til efterårets leverpostejmadder:


Nu er lidt vinterforråd så på plads i spisekammeret. Jo, sådan et er jeg skam den lykkelige ejer af, og jeg vil nødigt undvære det! Jeg plejer at sige, at det er husets bedste rum - hvad skulle jeg dog gøre uden al den hyldeplads, når der er begrænset plads i køkkenskabene?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar