Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

10. september 2009

Færdige Noah's Ark stitchery

Så er alle de små blokke til Lynette Andersons Noah's Ark stitchery BOM broderet færdige. Blokkene skal lige presses, og så er de klar til at blive monteret ind i et vægtæppe, som mit yngste barnebarn, Sidsel på 2 år, skal have til at hænge op i sit værelse.


Storesøster Lisa på 6 år, fik også et vægtæppe, da hun var i samme alder. Det ser således ud:


Da jeg havde broderet de første 3-4 motiver, synes jeg ikke, de var blevet særligt pæne. De var skæve, og da øvelse som bekendt jo gør mester, var jeg også utilfreds med broderiernes kvalitet. Jeg ville derfor begynde helt forfra.

Jeg valgte denne gang at stryge vlieseline på bagsiden af stoffet, inden motiverne skulle broderes. Det viste sig også at være meget nemmere, da stoffet var mere stift, og nu var det også sikret, at de mørke tråde ikke kunne anes gennem det hvide stof.

Næste trin er, at broderierne nu skal rammes ind i en log cabin, hvorefter det hele skal bygges sammen med en kant udenom. Hele patchworkdelen skal være i grønne farver.

Det bliver spændende, om jeg kan få det til at makke ret.

2 kommentarer:

  1. Nej, hvor er de søde dine Noahs ark broderier. Det skal nok blive lige så flot, som søsters billede.
    Hilsen Esther

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Esther.

    Jeg er spændt på at få det færdigt, og om jeg selv bliver tilfreds med det ;-)

    Kh Annelise

    SvarSlet