Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

1. september 2009

September = sæsonstart for vinterbadning

Selv om solen skinner fra en skyfri himmel og temperaturen er sommerlig, kan vi ikke komme udenom, at efteråret er på vej.

Fra 1. september er vintersæsonen i gang og det betyder andre aktiviteter i klubben end i sommersæsonen. Vandtemperaturen er stadig ret høj - omkring 17-18 grader, men efterhånden falder temperaturen hurtigt, og man begynder så småt at føle sig som "rigtig" vinterbader.

Rigtig godt bliver det, når vandtemperaturen kommer under 10 grader. Så er en tur i vores skønne sauna, med panoramaudsigt ud over Storebælt med den smukke bro efterfulgt af en tur i vandet, ubeskriveligt dejligt for både sjæl og krop!

Vi starter gerne med en hurtig tur i vandet, herefter sauna, så igen en tur i vandet med efterfølgende sauna, og sådan kan vi fortsætte 4-5 gange de dage, hvor vejret tillader det.

Jeg går nu ind i min 3. sæson som vinterbader, og jeg glæder mig til endnu en dejlig vinter med masser af badedage og masser af hyggelige sociale sammenkomster som f.eks. fuldmånebadning med fællesspisning - et arrangement der finder sted ved hver fuldmåne. 

Is på vandet kan vi jo nok ikke forvente mere på vore breddegrader, men dette her er altså heller ikke dårligt:

 
  
 
Billederne er taget en aften sidste vinter. Da vi har projektører, der oplyser badebroen og vandet ved trappen, kan vi sagtens bade om aftenen, selv om det er bælgmørkt.
Jeg glæder mig til endnu en ny badesæson.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar