Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

9. januar 2012

Tasker i papirflet

Vi har fået et aktivitetshus i vores boligområde - dvs. foreløbig er aktivitetshuset indrettet i et af rækkehusene, indtil det nye hus er bygget.

Der skal jo med tiden fyldes en masse aktiviteter i huset, og bl.a. er det, som  noget af det første, lykkedes mig at få etableret en håndarbejdscafé, hvor en flok kvinder nu mødes hver mandag formiddag med hver deres håndarbejde. Det kan være hvad som helst: patchwork, strikning, hækling, perlesyning og hvad man nu ellers interesserer sig for.

Det er dejligt, når vi kan hjælpe og inspirere hinanden, og den store dille lige nu er papirflet til tasker. Der eksperimenteres med mange forskellige slags materialer lige fra kaffeposer, til slikposer, gavepapir og chipsposer!

Et par af pigerne startede lige før jul med at flette, og alt dette er noget af det, der er blevet produceret i juleferien:

Det er rigtig flot, og det ser mægtig spændende ud. I dag droppede jeg mit sædvanlige patchwork eller strikketøj, og jeg fik også startet på en taske flettet af kaffeposer - grøn økologisk Merrild:


Ikke så voldsomt meget, jeg har nået, men nu har jeg fundet fidusen, så nu er det bare med at klø på. Det er rigtig sjovt, og jeg siger tak til min søde sponsor for kaffeposer! Det bliver spændende at se det færdige resultat - en gang!

3 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud. Vi skal prøve det i klubben, men desværre ikke før til april, men så kan vi nå at samle lidt.
    Knus Esther

    SvarSlet
  2. Held og lykke med fletningen.
    Det er blevet den helt store dille med flettede tasker - jeg har også forsøgt men desværre er det for hårdt ved fingrene ;o)

    SvarSlet
  3. Hej.
    Hvor kan man få fat i de rungpapir som du bruger til at lave taske af.

    SvarSlet