Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

27. oktober 2014

Glaskursus

I lørdags var jeg sammen med Kirsten på glaskursus i Nyborg Husflidsskole hos underviser Stine Kiel Ratzow - en spændende og dygtig glaskunstner her fra Fyn.

Der blev lavet mange spændende ting, men jeg tog nok munden lidt for fuld ved at ville lave et bordfad! Min udfordring til mig selv bestod i, at få lavet det runde fad af flere stykker glas, der skulle passe sammen.

Det tog noget tid, så dekorationen blev en smule stram, da vi jo ikke havde så mange timer sådan en lørdag formiddag. Hvordan det færdige resultat bliver efter brændingen, ser jeg først på lørdag, når de fremstillede kunstværker skal afhentes.

Kirsten lavede nogle rigtig søde fluesvampe, men dem fik jeg desværre ingen foto taget af . Det gør jeg så til gengæld, når jeg henter vores færdige ting på lørdag. Så kommer der nye fotos.

Det er, hvad jeg nåede:
Mit eget bidrag
Lidt glimt fra kurset:
Stine forklarer processen
Gang i arbejdet
Den svære tilskæring
Nogle af deltagernes projekter
Flere projekter
- og endnu flere projekter
Desværre må jeg nok erkende, at det blev mit sidste glaskursus, for slidgigten i mine hænder er efterhånden for fremskreden, så der går lige nogle dage, inden fingrene igen fungerer normalt. Ærgerligt, for det er både sjovt og spændende, men svært at erkende, at kroppen ikke mere fungerer som tidligere!

3 kommentarer:

  1. Åh... så ærgerligt, at du må stoppe.(og erkendelsens kunst er en svær en!)
    Fine ting ting I fik lavet.... Jeg kan godt lide dit bidrag!!!!!
    Det er så spændende at arbejde med glas. Jeg har bare lige snuset til det på en kursus på Castberggård.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det sværeste er jo nok at lære og acceptere, at man ikke kan det samme som før, men man må jo se realiteterne i øjnene og nøjes med at lave de ting, hænderne vil være med til. Heldigvis kan der stadig strikkes og sys, og det er det vigtigste for mig.

      Slet
  2. Spændende at se hvordan det kommer til at se ud dit fad...
    Ja det er da godt det ikke er din levevej eller eneste hobby .....
    Ses jo snart og glæder mig meget...
    Knus

    SvarSlet