Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

29. oktober 2014

Slumretæppe til min husbond......

Så blev det afsluttet - slumretæppet til manden min. Farver og mønstervalg er Michaels eget, og designet har ændret sig mange gange undervejs. Det er mit første forsøg med så mange spidser, der skal sys i en rund ramme, og det er heller ikke lykkedes hver gang, men man skal jo begynde et sted. Overskuddet af diverse forsøg med forskellige blokke, skal nok finde anvendelse på et tidspunkt!

Tæppet er lækkert og varmt, da der både er mellemfoer i og tyk fleece på bagsiden. Basisstoffet er desværre to forskellige indfarvninger af samme stof, men jeg har forsøgt at placere de to stoffer symmetrisk.

Nok ikke lige min egen smag, men Michael er glad for det, og det luner, når han et par gange om dagen er nødt til at hvile sig, og det er jo det, det handler om her:

Forside
Quiltningen set fra bagsiden
Lukkekanten er syet af resterne
Nærbillede af blokken


5 kommentarer:

  1. Du er din egen værste kritiker.
    Tæppet er smukt! Ulighederne er placeret dekorativt. Quiltningen er så flot, jeg er lige ved at synes bedst om bagsiden. Farvespillet i kompasrosen er elegant. og den smalle kant indrammer tæppet og understreger den stringente stil.
    SÅDAN!
    Jeg tror han hviler ekstra godt under den dejlige quilt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, Anne!
      Ja, desværre er jeg somme tider lidt for perfektionistisk, men på den anden side, så lærer man jo af sine fejl, ikkesandt?

      Slet
    2. Jeg kender det da fra mig selv!!! Pil-op-Anne!
      Jo... det er vist desværre fejlene, man lærer mest af!

      Slet
  2. Det er bare så flot i virkeligheden, og sikke en quiltning. Kan godt forstå Michael er glad for det. Hils ham.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet flot ... som alt det du laver ....
    Knus

    SvarSlet