Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

21. oktober 2014

Længe undervejs

Endelig blev jeg færdig med en trøje til mig selv, som jeg startede på for mere end et år siden! Jeg har valgt et mønster, som hele tiden kræver opmærksomhed, så derfor blev det lidt kedeligt at strikke og derfor gemt af vejen. Jeg havde overvejet at pille op igen, inden jeg strikkede ærmerne, men det var ikke så nemt, da garnet er lidt låddent, så det ville blive et kæmpearbejde.

Valget faldt så på alligevel at færdiggøre den, og det er så det endelige resultat: En ganske almindelig hverdagstrøje uden de store dikkedarer, men lun og dejlig at have på. Og så kradser den heller ikke, da det er lamauld (Indiecita):

Knapperne er lavet af kokosnøddeskal
Den grønne farve på fotoet snyder rigtig meget. Den er faktisk mørk vissengrøn, hvilket jo ikke lige kan ses! Der kommer et nyt foto, hvis vejret bliver til, at jeg kan tage et udendørs i dagslys. Så skulle det gengive den korrekte grønne farve.

Ærmerne er blevet lidt for lange, så der er lige slået opslag på, men jeg overvejer at korte dem af, så de passer uden opslag. Nu får vi se, hvornår lysten melder sig til det!

4 kommentarer:

  1. Det var vist godt du strikkede den færdig... Det fine mønster skulle jeg lige have billedet op for at se. Den bliver dejlig i brug!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg, den bliver, Anne. Jeg skal nu nok have 6-7 cm af ærmerne, så det skal jeg lige have taget mig sammen til at få gjort.

      Slet
    2. Den er blevet så fin, godt du gjorde den færdig...
      Kan du ikke lave en smart kant forneden, så den får et opsmøg ...
      Knus

      Slet
  2. Jeg syntes også det er blevet flot. Bare den varmer dig i en kold tid.
    Ses snart
    Knus

    SvarSlet