Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

8. maj 2015

Det er ikke til at se det . . . . .

. . . . . hvis man ikke lige ved det - øh jo, det er det nu nok, for de følgende billeder er fra min pureste ungdom. Helt nøjagtigt fra 1960/61, hvor jeg som teenager var medlem af den daværende Sønderborg Pigegarde.

Lysten til at skrive lidt om dengang er kommet ved, at der er oprettet en Facebookgruppe om netop denne pigegarde, og det er klart, så vælter minderne jo frem.

Det er ikke ret mange fotos, jeg har fra den gang, men da var det jo sjældent, man var den lykkelige ejer af et kamera.

Jeg husker ikke, hvor dette foto er taget, men det har været på en af vore rejser enten til København eller Hamburg:


Jeg husker tydeligt den dag, jeg skulle have disse billeder taget hos fotografen. Mit hår var sjaskvådt af regnvejret, og hårtørrere fandtes jo ikke den gang. Så det var bare med at snegle håret op og se glad ud:


Jeg husker også, at der var mange, der var dybt forargede over de korte skørter! Det var man jo ikke vant til på det tidspunkt. Vi havde altid bare ben, og da det jo ikke var så kønt med de blege stænger, blev benene smurt ind i madkulør før hver optræden. Senere kom der noget andet brunende, som ikke svinede så meget på det hvide skørt. Skørtet var rundskåret i noget stift, vaffelmønstret stof, der hed everglaze. Jakke og hue var i rødt fløjl, og vi havde ikke støvler på, men gamasher, der blev sat uden på et par hvide sko.

Det er min plan at indscanne alle mine fotos, så der skal nok komme flere nostalgiske indlæg med tiden.

3 kommentarer:

  1. Det er da sjovt at dykke ned i arkiverne! Jeg har ikke spillet andet end på redekam... Men datteren, der hvor jeg var "ung pige", spillede i en pigegarde i nordjylland. Materialerne i uniformen blev noget bedre på de ti år, det ligger længere fremme!

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog dejligt at finde sådanne billeder og lade os se dem..
    Du er en smuk ung pige ...
    Knus

    SvarSlet
  3. Ja, alle de dejlige minder fra ungdommens dage, Det er lige før det er pin up billed af dig ;-)
    Knus fra Esther

    SvarSlet