Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

27. februar 2011

Før og efter

Mit gode, gamle strygebræt har længe til nyt betræk, men jeg har ikke kunnet finde sådan et med varmereflekterende overflade, som det gamle.

Hvad gør man så? Syr et nyt og lader det gamle sidde indenunder!

Så grimt var det efterhånden blevet -


- og så fint er det blevet efter renoveringen:


Nu kan det forhåbentlig holde i lang tid igen, og næste gang er det hurtigt at sy et nyt, da jeg har gemt det papirmønster, jeg først tegnede op.

Med stof til 12 kr./m fra Dansk Factory Outlet, kan man vist godt tillade sig at bruge noget lækkert patchworkstof - og så pynter det jo også lidt mere i syrummet end det svedne og hullede grå/sølv, hvis jeg selv skal sige det!

3 kommentarer:

  1. Hello annelise, I have the same problem : the fabric gets dirty after a while. I made a new cover also, and it is better now. I choose fabric with little cats printed, so I smile when I have to iron....

    SvarSlet
  2. Superide Annelise, den vil jeg huske, for det pynter virkelig.
    Hilsen Esther

    SvarSlet
  3. Ja det var da en god ide, jeg syntes heller aldrig jeg kan finde noget jeg syntes om, og som passer lidt til systuen. ;.)

    SvarSlet